PRZEKAŻ 1,5% PODATKU DLA SZKOŁY PODSTAWOWEJ NR 5 INTEGRACYJNEJ WE WŁOCŁAWKU ZA POŚREDNICTWEM TORUŃSKIEGO STOWARZYSZENIA POMOCY SZKOLE organizacji pożytku publicznego KRS 0000121592
Opcje widoku
Powiększ tekst
Pomniejsz tekst
Kontrast
Podkreślenie linków
Deklaracja Dostępności
Reset

Wycieczka do Warszawy klas 1-3

24 października uczniowie klas 1-3 wybrali się do stolicy na niezwykłą lekcję historii szlakiem patrona naszej szkoły,, Szarych Szeregów”.  Nazwa ta znana z kart polskiej historii jako kryptonim konspiracyjny Organizacji Harcerzy ZHP podczas II wojny światowej.

Podróż przez Warszawę szlakiem naszego patrona to fascynująca opowieść o odwadze, poświęceniu i przyjaźni w trudnych czasach.

Ze śpiewem na ustach powitaliśmy stolicę, pogoda również spisała się na medal. Naszą wędrówkę  rozpoczęliśmy od przejazdu  Alejami Ujazdowskimi i Aleją Szucha przy miejscach pamięci. Pełni zadumy odwiedziliśmy  też Grób  Nieznanego Żołnierza.

Zasłuchani w wiele interesujących faktów i ciekawostek, opowiadanych przez przewodnika, przeszliśmy pod pomnik Mikołaja Kopernika i dalej pod Pałac Prezydencki.  Podziwiając Stare Miasto  udaliśmy się pod Pomnik Małego Powstańca, gdzie z należytym szacunkiem oddaliśmy hołd Szarym Szeregom składając kwiaty i paląc znicz.

Kolejnym punktem naszej wędrówki był Pomnik Kilińskiego oraz  Pomnik Powstania Warszawskiego, miło było również posłuchać znanych legend warszawskich.  Legenda o dzwonie  spełniającym życzenia sprawiła, że każdy z nas, z uśmiechem na twarzy, pomyślał życzenie i uwierzył w to, że się spełni. Na Rynku Starego Miasta zatrzymaliśmy się przy Pomniku Syrenki Warszawskiej i jak wynika z legendy uzbrojona jest ona w miecz i tarczę,  aby bronić miasta i jego mieszkańców, o Bazyliszku też już sporo usłyszeliśmy. Oj te warszawskie legendy…

Kiedy zregenerowaliśmy siły w urokliwej warszawskiej restauracji na Starówce, wyruszyliśmy dalej. Druga część naszej wyprawy miała zupełnie inny charakter…  Zwiedzaliśmy Stadion Narodowy- trasą piłkarskich emocji. Miejsce to nie bez powodu nazwane jest domem polskiej piłkarskiej reprezentacji. Przewodnik oprowadzał nas po strefie zawodniczej, pokazał szatnię, gdzie mogliśmy podziwiać stroje sportowców, pomieszczenie odnowy biologicznej, Press Room oraz  trybunę VIP, a emocje faktycznie malowały się na twarzach małych fanów piłki nożnej. Poznaliśmy też zakulisowe ciekawostki związane z przygotowaniami do meczów Biało-Czerwonych.

Wycieczka do stolicy okazała się  niezapomnianą lekcją historii, która dostarczyła nam- -uczniom wielu przeżyć, jeszcze długo będziemy ją miło wspominali…

Data dodania: 2023-11-07 11:48:36
Data edycji: 2023-11-07 11:51:07
Ilość wyświetleń: 184

Kalendarz

Klasowe wiadomości

Przejdź na stronę swojej klasy, zaloguj się i zobacz najnowsze wpisy i bądź na bieżąco!
Więcej informacji

Partnerzy

"Są takie szkoły, które Uczniowie wspominają z sentymentem,

bo czuli się ważni, dobrzy i zdolni..."

Podążamy za potrzebami dzieci
Bądź z nami
Aktualności i informacje
Biuletynu Informacji PublicznejElektroniczna Platforma Usług Administracji Publicznej