W roku szkolnym 2022/2023 w klasie 6c, 7a i 7b była realizowana innowacja pedagogiczna ph. „Gram + bawię się = Uczę się”. Głównym założeniem innowacji było uatrakcyjnienie lekcji matematyki, urozmaicenie ćwiczeń z rachunku pamięciowego, wprowadzanie nowego materiału lub utrwalenie tematów już zrozumiałych poprzez wykorzystanie gier i łamigłówek, gdyż umożliwiały one zgłębianie tajników matematyki, w sposób najbardziej dla ucznia przyjazny, czyli poprzez zabawę.
Uczniowie utrwalali wiedzę, „bawili się” matematyką korzystając z różnych zabaw i gier przygotowanych przez nauczyciela, m.in.: „Kaboom - liczby dodatnie i ujemne”, „Matematyczne węże”, „Stacje zadaniowe”, „5 sekund”, „Ja mam, kto ma?”, „Szyfry – harcerskie, obrazkowe, ułamkowe”, „Bingo matematyczne”, „Escape Roomy”, „Sudoku”. Rozwiązywanie zagadek, mierzenie się z grami matematycznymi i łamigłówkami było bardzo lubiane przez uczniów, a pokonywanie trudności umysłowych sprawiało im przyjemność oraz wzmacniało w uczniach poczucie własnej wartości, sprzyjało także rozwijaniu zainteresowań matematycznych i kształtowało motywację do uczenia się matematyki.
Dziękuję uczniom za udział w realizacji tej innowacji.
Marta Krzyżanowska
"Są takie szkoły, które Uczniowie wspominają z sentymentem,
bo czuli się ważni, dobrzy i zdolni..."
87-800 Włocławek
ul. Wieniecka 46