Dogoterapia jest wyjątkową formą terapii wspierającą, którą oferujemy w naszej szkole. Skierowana jest do uczniów z różnorodnymi potrzebami edukacyjnymi i emocjonalnymi. Jej celem jest wspieranie rozwoju poznawczego, emocjonalnego i społecznego uczniów, poprawa koncentracji, redukcja stresu oraz budowanie pewności siebie, a także utrwalanie umiejętności szkolnych. Podczas sesji dogoterapii uczniowie uczestniczą w różnych aktywnościach z psami, takich jak głaskanie, przytulanie, wspólne zabawy czy wykonywanie prostych poleceń. Te interakcje wspomagają rozwój umiejętności komunikacyjnych i społecznych, a także uczą cierpliwości i empatii. Uczniowie zdobywają również wiedzę na temat zachowań zwierząt i zasad opieki nad nimi, co jest cennym elementem edukacyjnym. Dzięki dogoterapii dzieci uczą się odpowiedzialności i troski o innych, co pozytywnie wpływa na ich zachowanie i relacje z rówieśnikami. Uczniowie biorący udział w tych zajęciach często wykazują poprawę w zakresie zdolności komunikacyjnych, zwiększenie motywacji do nauki oraz lepsze radzenie sobie z emocjami. Ponadto obecność psów w szkole tworzy przyjazną atmosferę, która sprzyja nauce i ogólnemu dobremu samopoczuciu.
"Są takie szkoły, które Uczniowie wspominają z sentymentem,
bo czuli się ważni, dobrzy i zdolni..."
87-800 Włocławek
ul. Wieniecka 46